Naplata cestarine i prodaja njemačkog ponosa – brzih autocesta, postaje središnje pitanje u kampanji za izbore za Bundestag, koji se održavaju za manje od mjesec dana. I dok se političari svađaju oko načina naplate i moguće rasprodaje "autobahna", sigurno je jedno – sve će to na kraju platiti građani vozači.
Njemačke autoceste protežu se na 12.800 kilometara, a njima se koristi 45 milijuna Nijemaca i milijuni drugih Europljana kojima Njemačka služi kao tranzitna zemlja.
Prema najopreznijim procjenama, vrijednost njemačkih autocesta je 130 milijardi eura, ali ta se mreža mora hitno sanirati – piše ugledni njemački list Focus.
Političari ističu da za obnovu autocesta nema novca. Do 2015. trebat će uložiti 12,6 milijardi eura u njihovu sanaciju. Za dogradnju i novu gradnju treba još 7,9 milijardi eura, a u proračunu je za to predviđeno samo 3,9 milijardi eura.
Neki mediji nagađaju da bi Njemačka već od 2014. mogla uvesti sustav vinjeta, desetodnevna bi stajala 10, a godišnja 100 eura.
– Nakon izbora neću potpisati nijedan ugovor u kojemu ne bude regulirano da cestarinu na autocestama moraju plaćati i strani vozači – upozorio je za Bild am Sonntag Horst Seehofer, predsjednik bavarske Kršćansko-socijalne unije (CSU), koalicijskog partnera CDU-a Angele Merkel. Za naplatu cestarine već se godinama zalažu i oporbeni socijaldemokrati SPD i Zeleni.
Iza kampanje stoji gorka istina – nakon izbora vozači će morati duboko posegnuti u džep za cestarine, bez obzira na to tko bude na vlasti, piše Focus. Svakoga dana na nekoj njemačkoj autocesti odroni se komad vijadukta, a asfalt je u sve lošijem stanju. Prema podacima njemačkog autokluba ADAC-a, čak trećina vijadukata tek je u "zadovoljavajućem stanju", 14% ih nije prošlo test. Prema nekim izračunima, njemački bi proračun iz naplate autocesta godišnje zaradio samo 700 milijuna eura.
>>I s upola manjom mrežom autocesta zarađuju više od nas