vodeća zemlja eu

Nijemci uvode cestarinu, razmišljaju i o prodaji – autocesta!

merkel (1)
Reuters/PIXSELL
27.08.2013.
u 19:14

Mediji nagađaju da bi sustav vinjeta mogao biti uveden već od 2014., desetodnevna bi stajala 10, a godišnja 100 eura

Naplata cestarine i prodaja njemačkog ponosa – brzih autocesta, postaje središnje pitanje u kampanji za izbore za Bundestag, koji se održavaju za manje od mjesec dana. I dok se političari svađaju oko načina naplate i moguće rasprodaje "autobahna", sigurno je jedno – sve će to na kraju platiti građani vozači.

Njemačke autoceste protežu se na 12.800 kilometara, a njima se koristi 45 milijuna Nijemaca i milijuni drugih Europljana kojima Njemačka služi kao tranzitna zemlja.

Prema najopreznijim procjenama, vrijednost njemačkih autocesta je 130 milijardi eura, ali ta se mreža mora hitno sanirati – piše ugledni njemački list Focus.

Političari ističu da za obnovu autocesta nema novca. Do 2015. trebat će uložiti 12,6 milijardi eura u njihovu sanaciju. Za dogradnju i novu gradnju treba još 7,9 milijardi eura, a u proračunu je za to predviđeno samo 3,9 milijardi eura.

Neki mediji nagađaju da bi Njemačka već od 2014. mogla uvesti sustav vinjeta, desetodnevna bi stajala 10, a godišnja 100 eura.

– Nakon izbora neću potpisati nijedan ugovor u kojemu ne bude regulirano da cestarinu na autocestama moraju plaćati i strani vozači – upozorio je za Bild am Sonntag Horst Seehofer, predsjednik bavarske Kršćansko-socijalne unije (CSU), koalicijskog partnera CDU-a Angele Merkel. Za naplatu cestarine već se godinama zalažu i oporbeni socijaldemokrati SPD i Zeleni.

Iza kampanje stoji gorka istina – nakon izbora vozači će morati duboko posegnuti u džep za cestarine, bez obzira na to tko bude na vlasti, piše Focus. Svakoga dana na nekoj njemačkoj autocesti odroni se komad vijadukta, a asfalt je u sve lošijem stanju. Prema podacima njemačkog autokluba ADAC-a, čak trećina vijadukata tek je u "zadovoljavajućem stanju", 14% ih nije prošlo test. Prema nekim izračunima, njemački bi proračun iz naplate autocesta godišnje zaradio samo 700 milijuna eura.

>>I s upola manjom mrežom autocesta zarađuju više od nas

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije